18-latka chciała zarobić, a straciła niemal 30 tysięcy złotych

18-latka chciała zarobić, a straciła niemal 30 tysięcy złotych

Data publikacji 08.07.2022

Suwalscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ostatnio ich ofiarą padła 18-letnia suwalczanka. Kobieta chciała zainwestować pieniądze. Ufając, że rozmawia z konsultantem, zainstalowała program podany przez przestępców i w ten sposób udostępniła im dane do konta. Oszuści wykorzystując tę wiedzę wypłacili z jej konta niemal 30 tysięcy złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. W ostatnich dniach, oszuści działając w ten sposób, oszukali 18-letnią suwalczankę. Jak ustalili policjanci, kobieta chciała zainwestować pieniądze. Znalazła w Internecie ofertę i zalogowała się w wybranej witrynie. Wkrótce skontaktował się z nią konsultant z dalszymi wskazówkami. Za jego namową suwalczanka zainstalowała na swoim telefonie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie 18-latka, postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, zalogowała się do swojego konta bankowego. W ten sposób kobieta dała przestępcom do niego dostęp. Oszuści, wykorzystując to zaciągnęli ekspresową pożyczkę i wypłacili z jej konta niemal 30 tysięcy złotych.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

  • kierujmy się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;

  • zachowajmy szczególną ostrożność przy atrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;

  • pamiętajmy, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniajmy innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

  • jeśli „konsultant” proponuje zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych lub naszego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta swpjego banku.

 

Źródło: Podlaska Policja

Reklama