Reklama

1/5 pozycjonowanie, strony – wywiad

Pozycjonowanie strony internetowej to konieczność, bez której serwis nie ma prawa realnie zaistnieć w sieci. Z punktu widzenia laika etap ten może jawić się jako mało ważny, niemniej rzeczywistość skutecznie weryfikuje wszelkie stereotypy w tym względzie. O tym jak ważne jest pozycjonowanie oraz jak powinno ono przebiegać, opowie nam dzisiaj pan Marek Masalski, freelancer z Białegostoku. Serdecznie zapraszamy!

Czym jest pozycjonowanie

Na dobry początek naszej rozmowy postanowiliśmy zapytać Pana Marka o definicję pozycjonowania stron. W odpowiedzi usłyszeliśmy:

Pozycjonowaniem stron WWW nazywamy działanie, które ma na celu poprawienie widoczności witryny w wynikach pokazywanych przez wyszukiwarkę internetową. Najpopularniejszym mechanizmem do przeszukiwania sieci jest rzecz jasna Google, z którego usług według danych statystycznych korzysta aż 93% internautów. Jeśli pragniesz zatem rozwinąć swoją stronę internetową, pozycjonowanie to prawdziwy ‘must have’. Bez tego po prostu nie da się zaistnieć w sieci.

Przemyślane linkowanie – klucz do skutecznego pozycjonowania

Wygląda na to, że strona internetowa, której nie poddano pozycjonowaniu nie jest w stanie przebić się przez mur konkurencji. Postanowiliśmy więc dowiedzieć się, co należy zrobić w praktyce, by poprawić widoczność witryny. Zapytaliśmy o to Pana Marka, który w odpowiedzi poruszył kwestię linkowania:

– Metod pozycjonowania stron jest tak wiele, iż można byłoby napisać na ten temat całe tomy. Zrobiono to już z resztą, i to niejednokrotnie! Zwrócę jednak Państwa uwagę na jedną z technik, której potencjał jest często niedoceniany. Mam na myśli przemyślane linkowaniu. Niejednokrotnie przekonałem się, iż metoda ta – odpowiednio zastosowana – potrafi nadać witrynie solidnego rozgłosu.

Zaciekawieni poprosiliśmy o więcej. Nasz Gość kontynuował:

– Linkowanie można przeprowadzić na wiele sposobów. Zamysł tej metody polega jednak na zaprojektowaniu struktury przemyślanych odnośników, która pozwala na wybicie witryny w wynikach wyszukiwania. W procesie pozycjonowania, siłę linkowania wykorzystuje się głównie z użyciem zewnętrznych stron, tworzonych zazwyczaj jedynie na potrzeby zabiegu. Oprócz tego dobrze jest zapewnić swojemu serwisowi także rozsądne linkowanie wewnętrzne, z czego skorzystają zarówno czytelnicy, jak i roboty indeksujące.

Selekcja słów kluczowych – bez tego ani rusz

Dobrze zdajemy sobie jednak sprawę z faktu, że sposobów pozycjonowania stron internetowych jest znacznie więcej. Zapytaliśmy zatem Pana Marka o przykłady innych skutecznych metod, po czym poruszył on kwestię doboru słów kluczowych:

– Treść, w jaką wyposażana jest strona internetowa, musi być atrakcyjna nie tylko ze względu na wartość praktyczną. Bardzo ważne jest, by teksty dostępne na witrynie zostało wyposażone także w odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Są to słowa lub ciągi słów, które wpisujemy do wyszukiwarki w poszukiwaniu konkretnych informacji, usług lub produktów. Zakładając więc, iż dana strona internetowa ma być zorientowana w określonej branży, w treści serwisu muszą znaleźć się frazy kluczowe, które poprawią jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zapytaliśmy Pana Marka Masalskiego także o to, na jakiej zasadzie przeprowadzana jest selekcja fraz kluczowych, które mają zostać umieszczone w tekście. W odpowiedzi usłyszeliśmy:

– Dobranie odpowiednich słów kluczowych nie jest proste, lecz wykonane profesjonalnie potrafi zdziałać cuda. Zacząć należy od określenia typu fraz, jaki będzie potrzebny. Słowa kluczowe można podzielić na informujące oraz sprzedażowe. Taka klasyfikacja ułatwia ich dobór i wprowadza dużo porządku do pracy pozycjonera. Frazy kluczowe najlepiej dobierać za pomocą dedykowanych temu programów, które oferują ogromne zasoby słów oraz ich wzajemnych konotacji.

Tą wypowiedzią Pana Marka Masalskiego zakończyliśmy dzisiejszą rozmowę. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszemu Gościowi za to, że podzielił się z nami rąbkiem swojej nietuzinkowej wiedzy. Korzystając z okazji pragniemy serdecznie zaprosić Cię do pozostałych artykułów dostępnych na naszej stronie, tym bardziej, że seria rozmów z Panem Markiem Masalskim będzie kontynuowana. Do zobaczenia!

Reklama