Reklama

Solidny CRM – ogranicz wydatki na zarządzanie klientami

Jesteś właścicielem prężnie rozwijającej się firmy i zależy Ci na tym, aby jeszcze lepiej zarządzać klientami, a jednocześnie nie wydawać na to zbyt wielu środków? W takim razie idealnym rozwiązaniem może okazać się tutaj inwestycja w dopasowany do potrzeb system CRM, bowiem tego typu rozwiązania są już w zasadzie na porządku dziennym w wielu firmach.

Dlaczego nie Excel?

Na pewno arkusz kalkulacyjny stwarza wiele możliwości, w tym również umożliwia tworzenie bazy klientów, ale niestety nie ma co ukrywać, że jego używanie nie należy do najbardziej intuicyjnych i nie każdy będzie w stanie sobie z tym wszystkim poradzić. Szczególnie osoba, która nie jest dobra w tworzeniu takich tabelek. Właśnie z tego powodu zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wybór systemu CRM, który jest oprogramowaniem bardzo intuicyjnym i stosunkowo prostym w użytkowaniu. Nie trzeba spędzać wielu godzin na jego nauce, bowiem, jeśli chodzi o systemy typu https://www.chromecrm.com/, to jest to naprawdę niezwykle proste.

W czym pomaga CRM?

Dzięki takiemu oprogramowaniu można bardzo łatwo tworzyć najbardziej rozbudowane bazy klientów, przypisywać do nich różne działanie. Można np. zaznaczyć do kogo został wykonany telefon, jak ta osoba zareagowała na ofertę i czy jest zainteresowana. CRM pozwoli również na odznaczanie klientów, którzy nie życzą obie dalszego kontaktu i nie są w żaden sposób zainteresowani usługami, czy produktami, które oferujemy.

W zasadzie każda działalność, która zdecydowała się na wdrożenie tego tpu rozwiązania jest z niego jak najbardziej zadowolona i poleca jego używanie. Tym bardziej, że wszyscy jasno mówią, iż przyczyniło się to u nich do jeszcze lepszej obsługi klientów, co oczywiście jest w dłuższej perspektywie czasowej okupione jeszcze większą ilością zamówień.

Czasami trzeba spróbować poużywać kilku różnych systemów CRM, aby trafić na ten, który nam najbardziej odpowiada. To ważne, bowiem pomimo podobnych funkcji nie każdy będzie np. intuicyjny w obsłudze i zachęcał do jego używania. Liczy się również szata graficzna, bowiem im większa przejrzystość, tym lepiej. Dobrą wiadomością jest fakt, że wiele firm oferuje pełne wdrożenie tego systemu w firmach swoich klientów oraz odpowiednie przeszkolenie pracowników. Dzięki temu można zacząć jego używanie w możliwie najkrótszym czasie.

Reklama